Monday, October 21, 2019

 

                                            54516842 655854371506946 5127082527739084800 o

 

Teikiamos paslaugos:
- vaikų mitybos organizavimas;
- pirmos pagalbos suteikimas;
- vaikų dienos režimo priežiūra;
- tinkamų sanitarinių sąlygų užtikrinimas įstaigoje;
- padeda kurti sveiką, saugią aplinką;
- organizuoja sveikatingumo renginius;
- sanitarinio švietimo darbas

 

 

 

Kaip sukurti Vaiko sveikatos pažymėjimo peržiūros kodą? (skaityti)

 

 Kaip  sugeneruoti pažymėjimo peržiūros kodą galite matyti čia: https://www.youtube.com/watch?v=5J18TuMTgHA 

 

 

                   Spalio mėnesio veiklos

Paskaitos sveikatai palankios mitybos tema: http://www.sveikatosbiuras.lt/files/Main/files/paskaitos%20II.jpg

Programa „Judu sveikai“: http://www.sveikatosbiuras.lt/lt/naujienos/unikali-programa-judu-sveikai-kvieciame-registruotis-18578.html

Praktinės griuvimų prevencijos pamokos: http://www.sveikatosbiuras.lt/lt/naujienos/ar-jau-uzsiregistravote-i-praktines-griuvimu-prevencijos-pamokas-18577.html

Nemokami kino filmai: http://www.sveikatosbiuras.lt/files/Main/files/Nemokami%20kino%20filmai.jpg

 

 Šią savaitę oficialiai prasidėjo gripo sezonas. Užkrečiamųjų ligų ir
AIDS centro (ULAC) duomenimis,  39-ąją šių metų savaitę (rugsėjo 23–29
d.) bendras sergamumo gripu ir ŪVKTI rodiklis siekė 54,1 atv./10 tūkst.
Lietuvos gyventojų ir tai žemesnis rodiklis nei pernai (2018 m.) tuo
pačiu laikotarpiu  – 61,9atv./10 tūkst. gyv.
http://www.ulac.lt/…/pranesi…/prasideda-naujas-gripo-sezonas

 

 

                  ALKSNIUKO VITAMINŲ SODAS

Rugsėjo 27d, L/d "Alksniukas", vyko netradicinė pamokėlė, "Alksniuko vitaminų sodas", kurioje svečiavosi mūsų draugai iš L/d "Švyturėlis".

Veiklos metu su vaikais kalbėjome apie daržovės, kas užaugo per sezoną, kokių produktų reikėtu įtraukti į savo kasdieninę mitybą. Vaikai patys gaminosi salotas, uždavė vienas kitam mįslės ir smagiai praleido laiką.

Pasakėlė apie sveiką mitybą

Paseksiu jums pasaką, kaip kartą virtuvėje susiginčijo maisto produktai, kuris iš jų svarbiausias.Didžiausias pasipūtėlis iš visų buvo cukrus, Sėdėdamas prabangioje cukrinėje savo saldžiu balsu pradėjo girtis, kad be jo visi kaip be rankų: ir į arbatą, ir į uogienę, ir į varškę, ir į kompotą jį deda. Jis yra visur ir saldainiuose, ir tortuose, ir saldžioje kriaušėje. Net braškes valgo su cukrumi, o kiti jo manymu niekam tikę ir nereikalingi. Cukrui paprieštarauti ketino druska su pipirais, bet juos užgožė pienas.  Staiga pabalęs iš pykčio jis grėsmingai šaukė, kad cukraus kalbos yra gryna nesąmonė. Juk net mažiausi vaikai žino, kad pienas yra svarbiausias. Jį geria nuo pat gimimo. Be pieno produktų žmonės neištvertų nė dienos. Pienas, kefyras, jogurtai, sviestas, sūriai, sūreliai, o ką jau kalbėti apie jo didenybę ledus. Juk pienas ir pieno produktai turi daug kalcio, o tai yra labai svarbu kaulas ir dantims. Pieno kalba buvo tokia karšta, kad net užvirė ir ėmė lietis prie kraštus. Pasipiktinusi pieno kalbomis iš keptuvės įkaitusi pašoko žuvis. Jos argumentai buvo trumpi ir aiškūs. Esu ir gardi, ir naudinga. Esu vitaminų A, D šaltinis. Esu svarbiausia. Aršiausi iš visų buvo vaisiai ir daržovės, kurie norėjo visus nutildyti ir perrėkti. Jiems atrodė kad, nieko nėra svarbiau už augalinį maistą, mat visi varpai, puodeliai ir šakutės skalambija valgykite kuo daugiau vaisių ir daržovių. Taigi vaisiai ir daržovės yra sveikatos ir energijos karaliai. Taip aiškindami savo tiesą, pomidoras su pipiru dar labiau, įraudo.  Morka išdidžiai ištiesė savo oranžinę nosį, agurkas pažaliavo iš įsiūčio, o kopūstas nuo pagyrų dar labiau išsipūtė. Bananas su apelsinu kažką neaiškiai murmėjo užsienio kalba bandydami paaiškinti vietiniam obuoliam savo pranašumus, tuo pat metu iš duoninės iššoko bandelė su džemu ir ėmė kumščiuoti sausainius. Niekas nieko negirdėjo. Visi kalbėjo, šaukė, aiškino dešrelės pykosi kiaušiniais, kotletai su pupelėmis.  Visa virtuvė tapo mūšio lauku. Girdėjosi tik aš, aš, aš. Išsiplieskusių barnių lauke į namus sugrįžo šeimininkas nešinas duonos kepalėliu. Kas čia darosi, kodėl čia liepsnoja toks ginčas, reikia kuo greičiau užgesinti ir paėmęs  stiklinę vandens šliukštelėjo ant išsikarščiavusių produktų, juk taip ir virtuvė gali užsidegti. Tada nužvelgęs maištininkus taikiai tarė:

Nusiraminkite. Visi jūs esate labai svarbūs, tik vienų produktų reikia valgyti daugiau, kitų mažiau. Grūdiniai produktai: duona, kruopos, makaronai yra maisto pagrindas. Daržovės ir vaisiai irgi yra labai naudingi, o ypač tie, kurie auga mūsų krašte. Mat atvežtiniai yra  apipurkšti nuo gedimo saugančiais chemikalais, kuriuos būtina itin kruopščiai nuplauti. Rečiau galima vartoti: mėsą, žuvį ir pieno produktus. Nors saldumynai yra maisto produktai piramidės viršūnėje lyg karaliai, tai nereiškia, jog jie yra svarbiausi. Saldumynus reikėtų valgyti su saiku, mat jie nėra naudingi. Tada kiek su saiku, mat jie nėra naudingi. Tada kiek susimastęs virtuvės triukšmadarių paklausė, o vis dėl to kas yra pats svarbiausias? Be ko negalima išgyventi nė dienos kitos. Šį kartą visi tylėjo. Be VANDENS – paaiškino. Vanduo  ne todėl svarbus, kad užgesino šį ginčą, bet vanduo yra gyvybės pagrindas. Be maisto galima išgyventi mėnesį, o be vandens daugiausiai savaitę. Išgėręs stiklinę vandens, padėkojo visiems produktams už jų  teikiamą energiją, kurios reikia širdies plaukimui, kvėpavimui, judėjimui, darbams, mokslams, žaidimams ir net miegui. Tada ramiai atsipjovė šiltos šviežios ruginės duonelės. Metas užkasti. Virtuvėje įsivyravo taika ir ramybė. O jus vaikai ar mėgstate duonelę?

(Tekstas: TRAKŲ SAVIVALDYBĖS LENTVARIO LOPŠELIS-DARŽELIS „SVAJONĖLĖ“,http://www.svajonele.lt/naujenos/pasakele-apie-sveika-mityba/)

 

 

71537301 2331778746933041 3827152019236323328 n172617604 2373080016292096 2992791219681099776 n

72329769 953679398301224 4228754748725002240 n71941963 721431205003773 1280391838984830976 n

71892916 412831572759550 1741673104691691520 n71246568 697664340754372 7283871574573187072 n

72703113 392480368116056 1204496648718254080 n

 

69921412 398146664440710 6895978543902097408 n

 

 

 

69816978 1323071547849469 5220573387268554752 n

55439537 662746324151084 1437403959152082944 n

 

 

 

 67651234 752285695197146 2849897271196123136 n

 

 

 71135176 618820268945178 3157115422885543936 n

 

 

 

 Joana Bartaskiene11

Nuotaikingas susitikimas su sveikos gyvensenos propaguotoja Joana Bartaškiene.

Klaipėdos miesto visuomenės sveikatos biuro specialistai š. m. spalio 11 d. (penktadienį) 11.00 val. (Dariaus ir Girėno g. 10, Sporto rūmai, Klaipėda) pakvies Joaną Bartaškienę susitikti su Sveikatos biuro vykdomų programų „Judu sveikai“, „Širdies ritmu“, „CHRODIS+“ dalyviais ir visais norinčiais linksmai, aktyviai praleisti laiką bei motyvuoti save pokyčiams. Renginio viešnia ne tik papasakos, kas jai padeda išlikti tokiai žvaliai, bet ir pasidalins patarimais, padedančiais kuo ilgiau išlaikyti jaunystę, praves nuotaikingą mankštą.

Būtina išankstinė registracija mob. tel. 8 640 93343

 

 

 

 

 

 Plakatas EJ savaite

 ką būtina padaryti

 

UNICEF vaikų bėgimas "Už kiekvieną vaiką"

Renginys, kuris suvienija vaikus visame pasaulyje ir suteikia jiems galimybę padaryti kažką, kad išgelbėtų gyvenimus.

Švenčiant JT Vaiko teisių konvencijos 30-ties metų jubiliejų, UNICEF vaikų bėgimas šį pavasarį vyks 6 Lietuvos miestuose. Tai renginys, kuris suvienija vaikus visame pasaulyje ir suteikia jiems galimybę padaryti kažką, kad išgelbėtų gyvenimus. Garbė atidaryti UNICEF bėgimus Lietuvojeir bėgti pirmiesiems teko Klaipėdos miesto vaikams.

 

received 430976127733823received 449866579156914received 711480569270003received 2310431905719975

 

 

 

 

 

fb-ig493990.jpg

 

Kviečiame dalyvauti BURBULŲ ŠVENTĖJE „Pūsk muilo burbulus, o ne tabako dūmus“. Renginys skirtas mėnesio prieš rūkymą ir Pasaulinės dienos be tabako minėjimui.

Gegužės 31 d. 17 val. susitikime Karlskronos aikštėje, kur drauge su Linksmuoju lagaminu į orą leisime burbulus milžinus. Tai šventė, kurios metu žadinsime ne tik mažųjų, bet ir suaugusiųjų smalsumą, geranoriškai dalinsimės informacija tabako prevencijos tema ir/ar individualiai atsakysime į klausimus šia tema.

Šiuo renginiu norima atkreipti dėmesį į tai, kad:

  • Rūkydami kenkiate ne tik savo pačių, tačiau ir      aplinkinių, ypač vaikų, sveikatai. Pavojingų, ligas sukeliančių medžiagų      koncentracija smilkstančiuose cigaretės dūmuose yra didesnė nei dūmuose,      kurie įtraukiami per cigaretės filtrą.
  • Rūkymas gali turėti įtakos      lytinėms funkcijoms ir vaisingumui. Jis taip pat didina persileidimų,      negimdinio nėštumo, apsigimimų tikimybę. Rūkymas gali lemti mažesnį      naujagimio svorį ar motinos pieno stygių.
  • Pastebėta, kad rūkančių tėvų vaikai kur kas dažniau      nei nerūkančių serga bronchitu, bronchine astma, ausies uždegimu, kraujo,      smegenų, plaučių vėžiu. Vaikai ypatingai greitai perima suaugusiųjų      elgesio modelius, tad rūkančių tėvų vaikai kur kas dažniau pradeda rūkyti.     

Dalyvaudami šventėje galime būti pavyzdžiu savo ir kitų vaikams. Kartu praleistas laikas vienija, stiprina ir įkvepia džiaugsmu.

Renginys viešas. Jo metu gali būti filmuojama ir fotografuojama.

 

 

Šeimos požiūris į vaiko adaptacija ugdymo įstaigoje:adaptacija1

adaptacijaSpartūs sociokultūriniai pokyčiai visuomenėje lemia vaikų ugdomąją aplinką šeimoje, kurią, siekiant suvokti, kaip ji veikia vaiko asmenybės ugdymąsi reikia analizuoti ir suprasti. Ypač svarbi aplinka saviugdos laikotarpiais- nuo gimimo iki jaunesnio mokyklinio amžiaus. Mat šiuo laikotarpiu besiugdanti asmenybė įgyja adaptacijos savybių, kurių kokybė priklauso nuo potyrių įvairovės. Taigi adaptavimusi darželyje tenka lemiamas vaidmuo, svarbi vaiko savijauta, kaip jis jausis naujoje aplinkoje. Adaptacijos laikotarpiu taip pat pakinta vaiko sveikata, nervų sistemos funkcijos. Staiga pakeisti įpročius, greitai adaptuotis, sudėtingas dalykas, o kai kuriems vaikams neįveikiamas uždavinys. Vadinasi šeima yra svarbiausias veiksnys vaiko raidai, jo socialiniam elgesiui bei požiūriui. Taigi šeima įtakoja nemažai kaip vaikas prisitaikys ugdymo įstaigoje.

Egzistuoja daugelis veiksnių lemiančių veiksminga vaiko adaptacija. Tėvams išleidžiantiems vaiką į ugdymo įstaigą natūraliai kyla probleminiai klausimai: „ar vaiku gerai rūpinsis?“, „ar jis gerai jausis?“. Norėdami suprasti adaptaciją susiduriame su problema- kaip padėti vaikui sėkmingai adaptuotis ugdymo įstaigoje?

Skirtingais vaiko raidos amžiaus tarpsniais tėvai turi užtikrinti tinkamas sąlygas sėkmingai išspręsti skirtingus raidos iškeltus uždavinius, kurių išsprendimo kokybę lemia adaptavimosi savybių įgijimo kokybę. Vaiko potyriai tiesiogiai yra susiję ir labiausiai priklausomi nuo pirminės institucijos- šeimos. Pagrindinis tėvų leidžiančių vaikus į darželius, noras yra tai, kad darželis tenkintu jų vaikų poreikius, vaiko gerovė yra dėmesio centre.

Pirmasis kontaktas su nauja aplinka turi būti orientuotas emocionaliai ir socialiai į vaiką.

Pažintis su nauja įstaigą turi būti užmegzta dalyvaujant bent jau vienam iš vaiko tėvų.

Adaptacija ugdymo įstaigoje yra pirmasis perėjimas tarp dviejų mokomųjų aplinkų, t.y. šeimos ir ugdymo įstaigos aplinka. Vaikai sėkmingai pritampa prie darželio, kai tėvai ir pedagogai veikia išvien- jautriai ir protingai atsižvelgdami į vaikų poreikius.Vaikai sėkmingai pritampa prie darželio, kai tėvai ir pedagogai veikia išvien- jautriai ir protingai atsižvelgdami į vaikų poreikius

 

 

sveikata1

 

Įsitraukdami į ugdymo procesą tėvai gerina vaiko adaptacinius gebėjimus, skatina vaiko pasitikėjimo savimi jausmą.

Rekomendacijos tėvams:

  • Pirma pažintis su ugdymo įstaiga turi būti užmegzta bent jau dalyvaujant vienam iš tėvų. Svarbu palaikyti vaiką, būti šalia. Formuoti teigiamą nuostatą apie ugdymo įstaigą.
  • Adaptacijos metu svarbu sudaryti emociškai saugią, ramią vaiko aplinką bei tikslią dienotvarkę. Elgtis taip, kad vaikas nuolat jaustų tėvų rūpinimąsi, meilę ir visapusišką paramą.
  • Motyvuoti vaiką, pastebėjus net ir menkus vaiko nuopelnus, pagirti už pasiekimus. Vertinti akcentuojant, tai ką jis geba padaryti geriausiai, nes vaikų saugumo jausmą labai žeidžia jo klaidų sureikšminimas.
  • Kuo dažniau kalbėti su savo vaiku. Vaikui svarbu jausti, kad jis rūpi tėvams, kad gali pasidalinti patyrimais.
  • Vaikų negąsdinti ar kitaip nebauginti darželiu, nes tuomet formuojamas neigiamas požiūris į ugdymo įstaigą

                                              

 

 

     KEISKIME MITYBOS ĮPROČIUS

  • Gaminkite įvairius sveikus maisto patiekalus namuose. Ši praktika padės jūsų vaikams išmokti pasirinkti sveikus maisto produktus. Niekada nesirinkite nesveikų produktų, pvz., traškučių, gazuotų gėrimų ir sulčių. Su maistu tiekite vandenį.
  • Kuo dažniau valgykite visa šeima kartu. Stenkitės valgymo metu maloniai kalbėtis ir dalytis įspūdžiais, o ne bartis ar ginčytis. Jeigu valgio metu kyla nemalonumų, vaikai gali mėginti valgyti greičiau, kad kuo greičiau nueitų nuo stalo. Tada jie valgymą ims sieti su stresu.
  • Vaikus įtraukite į apsipirkimo ir maisto ruošimo procesą. Ši veikla jiems leis suprasti, koks maistas yra pageidaujamas. Turėsite puikią galimybę juos mokyti tinkamos mitybos. Be to, vaikai gali labiau norėti valgyti maistą, kurį jie padėjo paruošti.

                     25530056 10210662660338240 881887495 n  

  • Užkandžiai turėtų būti kuo maistingesni.
  • Skatinkite vaikus gerti daugiau vandens. Per didelis saldintų ir gazuotų gėrimų vartojimas susijęs su padidėjusiu vaikų nutukimu.
  • Užtikrinkite, kad vaikų maistas, kurį jie valgo ne namuose, būtų subalansuotas. Pasidomėkite ugdymo įstaigos meniu.
  • Skaitykite maisto produktų etiketes ir ribokite maistą su transriebalais.    

 

 

 

                                                                                  KAIP MES LIPDĖM SVEIKUOLĮ SNIEGO SENĮ

                                                           (veiklą pristatė KVK kolegijos studentė Danielė Budrytė)

19022237 10210867951750397 893414684 n26914247 10210867952470415 692818265 n26855628 10210867951550392 575087700 n26914263 10210867951950402 219606929 n26940764 10210867951430389 98509587 n26943255 10210867951190383 1378028000 n

 

 

 

KIEK REIKIA SUVALGYTI VAIKUI?

Tėvams akivaizdu: kai vaikas kone visiškai nevalgo arba kai valgo per daug, tai matyti iš žandukų. Tačiau galbūt jūsų vaikas tarsi vidutinis? Kaip įvertinti, ar jis valgo pakankamai, ar daugokai? 1-3 metų vaiko mitybai apibūdinti puikiai tinka žodis – išrankumas. Natūralu, kad dvimetuko apetitas gali svyruoti ir keistis kas dieną. Mažyliai paprastai būna per daug užsiėmę, kad pavalgytų, – po kelių kąsnių jie jau sprūsta nuo stalo pažaisti. Vis dėlto daugumą valgių ir užkandžių patiekite būtent prie stalo, kad valgymas čia taptų įpročiu. Tarp pagrindinių patiekalų valgymo turi praeiti maždaug 4 val., o užkandžių galima duoti laikotarpiu tarp jų. Jei užkandis sotus, pertrauka tarp pagrindinių valgymų gali būti ilgesnė. Tai padeda vaikučiui normuoti alkį ir augti normalaus svorio. Vaikas, kuris nuolat kažką kramsnoja, niekada nesijaus alkanas ir vengs pagrindinių patiekalų, be to, greitai spruks nuo stalo, bet netrukus vėl prašys užkąsti.

           vaikas ir saldumynai 70124884            

Venkite papirkinėjimo bei įkalbinėjimo, pažadų, ką vaikas gaus, jei suvalgys dar, taip pat nejunkite filmukų. Taip, trumpalaikė nauda bus – jis išties praris truputį mėsos su pomidoru, bet taip elgdamiesi jį išmokysite suvalgyti daugiau, nei norisi, ir galiausiai tai virs persivalgymu. Be to, iškreipsite maisto suvokimą – jei mažieji daržoves valgys kaip „fui“ maistą, kad gautų skanaus „niam“ maisto, jie niekad jų taip ir nepamėgs.

4-6 metų vaikučiai tampa savarankiškesni ir reikia atkreipti dėmesį į kitus dalykus. Anksčiau tiksliai žinojote, ko ir kiek vaikas suvalgė, o dabar viskas pasikeitė: tokio amžiaus vaikai mažiausiai 40 proc. kalorijų suvartoja ne namuose, bet darželyje ar pas draugus. Jūsų užduotis – stengtis, kad tas maistas būtų kuo sveikesnis. Pirma – rūpinkitės tuo, kas jo užkandžių dėžutėje, ir domėkitės darželio valgiaraščiu. Atėję galėtumėte pastebėti, kiek vaikas suvalgo ar galbūt kodėl nevalgo, padėti jam kartu su auklėtojomis įveikti kylančius sunkumus (vien jūsų buvimas gali teigiamai paveikti). Tėvai turėti rūpintis maitinimo režimu bei patiekalų vertingumu, o jų kiekius derėtų reguliuoti mažiesiems. Juk vaikas vieną dieną gali suvalgyti dvi kažkurio patiekalo porcijas, o kitą dieną to paties patiekalo vos kelius kąsnelius tenuryti. Jei jis guvus, linksmas, atrodo sveikai ir valgo pagal režimą, negaudamas saldumynų ir sulčių tarp valgymų, viskas bus gerai.

 

                                                                         MANDALŲ SPALVINIMAS

Mandala- yra apskritimo arba kvadrato formos geometrinė kompozicija, simboliškai vaizduojanti tam tikrą dvasinę arba psichologinę tvarką.

VAIKAI BUVO SUPAŽINDINTI SU MANDALŲ RAŠTAIS, KALBAMA APIE TAI KAIP JIE JAUČIASI, KAS DŽIUGINA, LINKSMINA. KAS JUOS NURAMINA, KAI NĖRA NUOTAIKOS. VAIKAMS BUVO PASIŪLYTA NUSPALVINTI NEDIDELĮ PAVEIKSLIUKĄ (MANDALĄ). ŠIUO UŽSIĖMIMO METU BUVO STEBIMA KAIP VAIKAI GEBA SUKONCENTRUOTI DĖMESĮ, KOKIE JAUSMAI KYLA.

20180130 102450220180130 102530320180130 103655520180130 1043237

 

                                                               SNIEGO MŪŠIS

VAIKAMS IŠTIES SVARBU KUO DAUGIAU JUDĖTI, BŪTI LAUKE, PAKVĖPUOTI GRYNU ORU. TODĖL NUSPRENDĖME PAJUDĖTI LAUKE IR TUO PAČIU PASIDŽIAUGTI SNIEGU.

20180207 110426520180207 110438320180207 1104404

 

 

20180207 1104498

 

 

 

 

 

 

UŽKANDŽIAVIMO    Pagrindai:

          Vanduo yra būtinas! Visgi gerti rekomenduojama 30 minučių prieš ar po valgio, kad nepersipildytų vaiko skrandukas.

            Geriausi užkandžiai yra tie, kuriuose yra mažai cukraus, riebalų ir druskos.

            Visada verta savęs paklausti – kokių vertingų maistinių medžiagų šis produktas suteiks mano vaikui?

Įtraukite vaiką į maisto gamybos procesą!

            Taip lengviau supažindinsite vaiką su sveikais užkandžiais

            Vaikai mieliau ragaus naujų produktų, jei patys juos gamins

            Turiningai praleisite laiką kartu

 

 

 

 

 

 

                                             SVEIKOS PĖDUTĖS- LAIMINGAS VAIKAS :)

28795714 10211234178425835 2770935925251768320 o28870100 10211234178545838 4098311777287143424 o29026338 10211234178225830 4987411398158974976 o